Un aspect foarte important in teatru este, din punctul meu de vedere – al spectatorului neavizat, increderea pe care actorii si echipa de productie o au unii in ceilalti. Conteaza enorm cat de mult se sustin unii pe altii, cat de mult se ajuta sa se ridice, ridicand in acest mod si spectacolul in sine. Pregatirea unui spectacol necesita, pe langa memorarea textului si alte aspecte organizatorice, foarte multe exercitii de cunoastere si de incredere reciproca pe care actorii trebuie sa le faca pentru a ajunge sa transmita cat mai multa emotie spectatorilor.
La o prima vedere, cam asta scoate in prim-plan spectacolul „Cercul increderii” in regia lui Radu Popescu – pregatirea unui spectacol de teatru de catre o trupa de liceu cu tot ceea ce implica aceasta pregatire din partea actorilor. Privit insa mai adanc acest spectacol scoate la suprafata probleme cu care se confrunta majoritatea adolescentilor – probleme legate de increderea in sine si increderea in ceilalti oameni.
Cata incredere putem sa avem in oameni? Cum influneteaza si ce impact major asupra fiecaruia dintre noi poate avea faptul ca in copilarie am fost nedreptatiti desi spuneam adevarul?
Spectacolul „Cercurile increderii” vorbeste despre ranile cauzate atat de acordarea increderii, cat si de lipsa ei totala.
Cercurile increderii este,dupa parerea mea, must see-ul al acestei stagiuni de la Teatru Apropo. Un must see cel putin pentru adolescenti, parinti si persoane care intra in contact cu adolecenti. Asta pentru ca acest spectacol reuseste cu succes sa puna fata in fata mai multe tipologii de adolescenti. Cu fricile, neimplinirile, visurile si aspiratiile fiecaruia. Cu modalitatile fiecaruia de a-si rezolva problemele, bazandu-se pe experientele personale.
Desi are o durata de o or și 40 de minute (fără pauză) spectacolul nu plictiseste avand o crestere foarte frumoasa si trasmitand emotii din ce in ce mai mari. M-am revazut cumva la varsta adolescentei (ehe… ce vremuri) si am trait alaturi de actori dramele specifice varstei. Spre rusinea mea, din toata distributia nu-l vazusem jucand decat Paul Diaconescu. Asa ca pe lista mea de must see pe scena i-am adaugat cu aceasta ocazie si pe Marcela Motoc, Ioana Maria Repciuc si Adrian Loghin.
Toti au fost buni insa cei 3 au fost wow. Motivele pentru care m-au impresionat cei 3 sunt diferite si sunt subiective.
Marcela Motoc mi se pare un munte de talent. Femeia asta emana bunatate si talent.
Ioana Maria Repciuc are o sensibilitate aparte, e calda si transmite foarte bine emotiile.
Adrian Loghin m-a dus cumva cu gandul la adolescentul care-am fost. Un tip retras si neintegrat in peisaj. Un tip nepopular. Mda … v-am spus ca aici intervine subiectivitatea… Dar toti sunt buni. Buni rau. Mergeti sa-i vedeti.
Distribuție: Marcela Motoc, Teodora Daiana Păcurar, Ioana-Maria Repciuc, Iuliana Danciu, Sidonia Doica, Paul Diaconescu, Adrian Loghin
Scenografie: Diana Miroşu
Muzică: Alexandru Suciu
Regie: Radu Popescu
DISCLAIMER: spectacol recomandat adolescenților; vârsta minimă 14 ani – limbaj licențios.
Photo credit: Mihaela Petre